Mój trening w domowym zaciszu, gorszy niż siłownia ? nie sądzę.

poniedziałek, 24 października 2016

Witam was kochani
W dzisiejszym świecie jak już pewnie zauważył każdy z was, panuje moda na zdrowy styl życia oraz sport, czy ja poddałam się tej modzie ? otóż nie, od dawna towarzyszy mi sport.
Wiosną oraz Latem zazwyczaj jest to ruch na świeżym powietrzu, rower, bieganie oraz uwielbiane przeze mnie spływy kajakowe, które potrafią dać nieźle w kość ale również sprawić ogromną radość.
W okresie jesiennym jak zimowym niechętnie spędzam czas w ruchu poza domem, wiem że sporo osób biega w tym czasie ale to nie dla mnie, jestem strasznie ciepłolubna dlatego też nie wyobrażam sobie biegania w deszczu, czy też jazdy na rowerze.
Są jeszcze siłownie ale to również nie dla mnie, nie lubię dużych skupisk, czuję się wręcz niekomfortowo i mam wrażenie że każdy na mnie patrzy, wiadomo że tak nie jest ale tego nie zmienię.
W domowym zaciszu można zrobić całkiem przyzwoity i efektowny trening i nie trzeba do tego dużego nakładu finansowego.
Co ja osobiście polecam ?


Expander 5 sprężynowy BOOSTER
Mam taki i bardzo sobie chwale można dzięki niemu zrobić świetny trening, im więcej sprężyn posiada nasz ekspander tym mamy większą trudność ćwiczeń, jesli jesteśmy początkujący to możemy zacząć od jednej lub dwóch sprężyn, które z łatwością można odczepić. Zaletą tego sprzętu jest to że możemy nim wykonać praktycznie wszystkie ćwiczenia, na podstawowe grupy mięśniowe, nie zajmuje nam miejsca więc można z nim trenować nawet w bardzo małych pomieszczeniach.

Hula Hop

Hula hop  ANION 1
Kręcenie hula hopem daje bardzo fajne efekty, wysmukla talie, tylko musimy pamiętać o regularnych treningach i tyczy się to każdych ćwiczeń przez nas wykonywanych.

Mata do fitnessu

Mata do fitnessu
Tutaj to u mnie był pierwszy zakup, z którego jestem bardzo zadowolona szczególnie jeśli po dźwiganiu ciężarów mam jeszcze ochotę na dodatkowy trening, pośladków, brzucha.
Kiedy zaczynałam swoje pierwsze ćwiczenia w domu były one bez maty i to był duży błąd, obolałe plecy i kolana, coś potwornego, ale człowiek uczy się na błędach i kiedy tak poważnie wzięłam się za treningi to to był mój pierwszy zakup.

Roller podwójny

Roller podwojny Ant

To maleństwo z wyglądu bardzo niepozorne, daje niezły wycisk.
Świetnie sprawdza się do treningu klatki piersiowej, brzucha , nóg, pleców i ramion.
Zaczynając ćwiczyć z rollerem bardzo czułam mięśnie brzucha, regularne treningi z nim dają bardzo dobre efekty.

I na sam koniec z niewielkich sprzętów posiadam
Uchwyty do ćwiczenia pompek

Uchwyt do ćwiczenia pompek

Na początku bardzo ciężko mi było zrobić choć jedną pompkę i w dodatku damską :) z uchwytami jestem w stanie zrobić kilka serii oczywiście tych damskich jeszcze.
Dla mnie niewielki sprzęt ma znaczenie ponieważ nie posiadam tyle miejsca w mieszkaniu na orbitreka, rowerek czy też bieżnie, ale fajne cardio można również zrobić bez dużego sprzętu: skakanka, stepper , hula hop, różnorakie dywanówki.
Do treningów mięśni używam ekspandera,uchwytów do pompek, rollera, gryfy z obciążeniem oraz drążek do podciągania wszystko to zajmuje mało miejsca a jest tak samo efektywne jak siłownia, wystarczy mieć dobre obciążenie, zdrowe podejście do tematu, dużo chęci, dyscypliny i samozaparcia a jeśli nam tego nie brakuje to jest pewne że osiągniemy sukces.

Na sam koniec jeszcze napiszę kilka słów odzieży kompresyjnej
Dlaczego treningi w odzieży kompresyjnej są takie popularne ?
Odzież kompresyjna podczas wykonywanego treningu usprawnia pracę układu krążenia, wspomaga również pracę mięśni przyśpieszając ich regenerację. Taka odzież została stworzona dla zawodowych sportowców ale teraz cieszy się bardzo dużą popularnością wśród amatorów, osób początkujących.
Bieganie w takich opaskach na udach lub łydkach zmniejsza wstrząsy mięśni w czasie biegania, dzięki czemu obniża się ich napięcie. Nasze mięśnie mniej się męczą podczas treningu i dużo szybciej regenerują. Ubrania kompresyjne stabilizują mięśnie i ścięgna a tym samym zmniejszają ryzyko kontuzji spowodowanych przeciążeniem.

Ja przyznam że używam i jestem zadowolona, ćwiczycie w domu czy chodzicie na siłownie? a może wcale nie przepadacie za aktywnością, podzielcie się.

Koszulka adidas Techfit Base LS AJ5019


4 komentarze:

  1. Kiedyś chętnie kręciłam takim hula hopem, ale to były czasy dzieciństwa :
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TU ? Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę kupić hula hop. Mam, ale w sumie już trochę popsute. Czasami w domu również urządzam takie treningi :) Wolę jednak rower na świeżym powietrzu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ćwiczę w domu :D Hula hop z masażerem mam. Do tego mam kilka innych sprzętów oraz matę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ćwiczę w domu i nie chodzę na siłownię.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia