„MAJONEZY”
Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa (SPP-H) w Kętrzynie istnieje od 1945
roku, a od 1962 produkuje Majonez Kętrzyński. Znają go wszyscy mieszkańcy
regionu, w którym znajduje się siedziba firmy. W Polsce wschodniej jest
najbardziej rozbudowana sieć sprzedaży, ale popularny „Kętrzyniak” podbija też
serca mieszkańców Mazowsza czy Pomorza.
Kultowy majonez i
Beatlesi
Historia Majonezu Kętrzyńskiego zaczęła się w ciekawych czasach. W tym samym roku, gdy ruszyła linia produkcyjna, TVP wyemitowała pierwszą kultową dobranockę „Jacek i Agatka”, nadawanie zaczęła kultowa radiowa „Trójka”, kultowa grupa The Beatles nagrała singiel „Love me Do”, a Marilyn Monroe zaśpiewała prezydentowi Kennedy’emu kultowe „Happy Birthday”.
Historia Majonezu Kętrzyńskiego zaczęła się w ciekawych czasach. W tym samym roku, gdy ruszyła linia produkcyjna, TVP wyemitowała pierwszą kultową dobranockę „Jacek i Agatka”, nadawanie zaczęła kultowa radiowa „Trójka”, kultowa grupa The Beatles nagrała singiel „Love me Do”, a Marilyn Monroe zaśpiewała prezydentowi Kennedy’emu kultowe „Happy Birthday”.
I choć w naszym kraju
były to trudne czasy PRL, nie brakowało im uroku. Wielu osobom kojarzą się
przede wszystkim z beztroską młodością: Polo Coctą, watą cukrową czy oranżadą w
proszku. I właśnie do tych sentymentalnych skojarzeń nawiązuje nowa kampania
producenta pod hasłem „Kultowy Polski Majonez od 1962 roku”.
Kreacje reklamowe użyte w
kampanii bazują na tradycyjnej etykiecie majonezu. Prosta forma z
wykorzystaniem wyrazistych kolorów utrzymana jest w konwencji graficznej retro.
Od 2 kwietnia na terenie Warmii i
Mazur oraz w regionach sąsiadujących pojawią się billboardy przedstawiające
potrawy, np. kanapeczka czy jajeczko, które nie mogą się odbyć bez majonezu.
Kreacje nawiązują do artystycznych plakatów z nurtu „estetyki sentymentalnej”,
jaki dziś przeżywa renesans popularności. Kampania będzie też prowadzona, na
portalach internetowych oraz w regionalnej telewizji. Powstała też limitowana
wersja plakatów z kultowym wizerunkiem „Kętrzyniaka”.
Fani marki mają również możliwość
współtworzenia nowej strony internetowej kultowego produktu (www.kultowymajonez.pl). Do udziału w zabawie zaprasza
sam… „Kętrzyniak”, który będzie bohaterem i narratorem komunikacji reklamowej .
Pierwsza odsłona kampanii była
związana ze Świętami Wielkanocnymi, a hasłem przewodnim „Jajeczko z kultowym
majonezem”.
Kampanię poprzedziła akcja na
Facebooku zat. „Koniec epoki Majonezu Kętrzyńskiego”. Przez ponad tydzień w przewrotnej
i żartobliwej formie były zapowiadane tajemnicze zmiany związane z marką. Wpisy
autorstwa samego „Kętrzyniaka” zachęcały do gromadzenia zapasów produktu, który
czeka niepewna przyszłość. W ramach „pożegnania” odbył się też konkurs na
najciekawsze wspomnienia związane z majonezem.
Niektórzy internauci obawiali się
końca produkcji, co czasem wyrażali dość emocjonalnie, ale dziś mogą odetchnąć
z ulgą. Choć wciąż jeszcze nie byli pewni czy zapowiedź kampanii reklamowej w
nowej odsłonie nie jest żartem primaaprilisowym. Pożegnali „Majonez
Kętrzyński”, ale w zamian powitali „Kultowy Polski Majonez”.
W mediach społecznościowych
rozpoczyna się nowy etap w komunikacji. Nacisk będzie położony na historię
majonezu: początki funkcjonowania zakładu, pierwszych pracowników, ważniejsze
zmiany w ofercie, a także ciekawostki z czasów, kiedy zaczęła się produkcja
majonezu, np. narodziny Axla Rose’a, premiera filmu „Nóż w wodzie” czy pierwszy
występ grupy Niebiesko-Czarni.
Lubicie?:)
Nigdy go jeszcze nie jadłam :)
OdpowiedzUsuńJa też dlatego jestem bardzo ciekawa smaku:)
UsuńLubię ten majonez, ale ciężko go kupić na Pomorzu.
OdpowiedzUsuńnie lubię ;/
OdpowiedzUsuńCiekawe jak smakuje :)
OdpowiedzUsuńUwielbiam ten Majonez, żadne Helmansy i inne do pięt mu nie dorastają! :)
OdpowiedzUsuń